Hoe maak je van klanten echte fans?
Zodat ze alles willen kopen, wat Summum lanceert.
Want Summum heeft goud in handen…
Ik geloof heel erg in de combinatie van offline & online.
Je klant altijd verrassen en net iets meer geven dan ze verwachten.
Een paar eerste ideeen
- Nadat de klant een bestelling heeft geplaatst, start een mailfunnel die heel persoonlijk is. Nog steeds geautomatiseerd, maar met teksten die passen bij de beleving van het merk Summum
- De doos die de klant krijgt, is het startpunt van je communicatie. Denk aan een speciale sluitsticker van de doos met tekst. Als je de doos opendoet ligt daar een kaart, met aan de voorkant een uitvergroting van één van de prints/stoffen van die collectie. Aan de achterkant een persoonlijke boodschap en een stylingtip. Daaronder ligt de kleding, verpakt in het vloeipapier uit de brandstore en mooie sluitsticker. Onderin de doos ligt het retourformulier, maar ook daarop een leuke persoonlijke tekst. Dus niet alleen de feitelijke informatie. En daar vindt de klant nog een verrassing, twee kaarten met op de voorkant weer een print van de huidige collectie en ergens heel subtiel de merknaam. Deze kaart kan ze naar vriendinnen sturen
- Een week of twee nadat de bestelling is bezorgd, stuur je een mail met de vraag of ze de jurk/trui/schoenen al hebben aan gehad. Eventueel nog met een stylingtip en voorbeelden hoe het item zowel casual of netjes gedragen kan worden
Door de combinatie van online en offline, en door je klant steeds opnieuw te verrassen, zal zij nog meer fan worden van Summum dan ze al was. Ze vertelt het op verjaardagen, op haar werk… en ze kijkt steeds meer uit naar alles wat jullie lanceren. Ze zal dus niet alleen vaker kopen, maar ook een echte ambassadeur zijn.
En als je van de klantreis nog meer een beleving maakt, onderscheid je je van andere Nederlandse kledingmerken. Daar vertel ik je graag meer over…
Benieuwd naar meer? Ik bel donderdag 12 september om 13 uur
Ik kom graag langs in Amsterdam voor een leuk gesprek.
Download nu mijn geniale e-book
En leer al mijn geheimen. Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Vestibulum efficitur quam vel scelerisque consectetur.