Fanfabrikant

Danielle Muit, fanfabrikant en verzamelaar van koestermomenten, die de wereld het liefst een beetje enorm roze kleurt. Dat omschrijft mij in één zin. Ik luister nog net niet naar de naam Til, maar dat scheelt niet veel. Zelfs onze trap had een fuchsia roze tapijt. In de woonkamer pronkt een grote stoel – barokstijl – met roze fluweel. En mijn branding… no words needed.

Moderne kunst

Maar ik hou niet alleen van roze. Ben ook gek op moderne kunst. Ik heb drie kunsthelden: Corneille, Christo en Gilbert & George. Zie je de rode draad? Yep, bejaarde mannen. De eerste twee leven helaas niet meer, maar Gilbert & George wel. 

Roze draad

Er is nog een roze draad – naast de leeftijd van de kunstenaars: ik vloog/vlieg de hele wereld over om de kunstwerken en exposities van deze kunstenaars te zien.

Want als echte fan wil ik niks missen. Wil ik alles zien wat zij creëren. En dat zet ik ook in voor jouw klanten (ik kies voor jou een passend kleurenpalet, dus geen zorgen als jij geen fan bent van roze). Jouw klanten worden echte fans, dankzij een klantreis die een echte beleving is. En daardoor een grote indruk maakt. En achterlaat.

Jouw verhaal: het hart van je bedrijf

Ik wil samen met mijn klanten de wereld een beetje socialer, mooier, duurzamer en leuker maken. Ohja en grappiger. Want het leven is vaak al serieus genoeg. Daarom eet ik mijn toetje graag als eerste. Doe ik wat ik leuk vind. Draag ik wat ik leuk vind. Niet omdat iets hoort of een trend is. En dat doe ik ook voor jou.

Ik vertel jouw UNIEKE EIGEN verhaal. Jouw merkverhaal.

Zichtbaar, leesbaar en voelbaar in al jouw communicatie. Online en offline.

De kracht van een kaart

In een wereld die steeds meer online is ingericht, kies ik bewust voor offline. Want hoe leuk is het om echte post te krijgen? Waarom stuur je wel op verschillende momenten kaartjes privé, maar niet zakelijk?

Ik geloof heel erg in de kracht van een kaart. Gewoon papieren post.

En dan moet je niet denken aan de mailings van bijvoorbeeld postorderbedrijven. Maar post die jouw klant verrast. Een persoonlijke kaart. Waardoor ze het gevoel krijgen iets extra’s te krijgen.

Gilbert & George post

Ik krijg al meer dan 100 weken (januari 2025), elke week een gesigneerde en handgeschreven kunstkaart van Gilbert & George. Het wereldberoemde kunstenaarsduo uit Londen. Ze staan bekend om hun unieke en soms provocerende grote felgekleurde fotocollages. In veel kunstwerken zijn zij zelf te zien; als een soort ‘Living Sculptures’. Google ze maar.

Altijd gekleed in driedelig pak. De mannen van in de 80. Nog steeds actief. Nog steeds taboedoorbrekend. Als je ze ziet lopen, praten, bewegen, zie je een kunstwerk. Gilbert & George zijn een merk. Een consistent merk. Gebouwd rondom hun eigen persoonlijkheden en kunststijl.

Elke week word ik meer fan, door de kaartjes die ze sturen. Je vraagt je haast af: “wie is fan van wie?”

Dit zeggen mijn klanten

"

"

"

Fun facts over mij:

Rood

(flip me)
Staat voor mij voor pure power. Ik draag het, ik own het!

Wijn + Kaas

(flip me)
Niets meer aan toe te voegen, pure perfectie

Goud

(flip me)
Houd ik niet zo van, zal je me ook niet snel zien dragen.

Sport

(flip me)
Haat haat HAAT! Ik heb een Personal trainer, anders was ik moddervet

Geld

(flip me)
Maakt mijn leven een stuk makkelijker!